Op naar het zuiden

16 mei 2008 - Phuket, Thailand

Helaas hebben we geen gibbons gezien. Maar eenmaal uit de jungle besloten we met de hele groep een afterparty te houden op het dakterras van guesthouse the Friendship waar we allemaal een kamer hadden geboekt. Hoe vermoeid we ook waren, het was erg gezellig en laat geworden.

De volgende dag ging iedereen weer op pad. Stijn en Paul trokken verder Laos in, Adam en Jennifer bleven nog even relaxen en Alex, Roanna en ik gingen terug naar Thailand naar Chiang Mai. Daar weer aangekomen moesten we nog met zijn drieen een laatste afterparty vieren, want de volgende dag ging Roanna naar Pai, Alex bleef in Chiang Mai en ik ging relaxen in het zuiden op de eilanden.

Dus besloten we 's avonds eerst lekker uiteten te gaan zonder rijst voor mij in ieder geval. Daarna na een kickbokswedstrijd te gaan kijken om daarna naar de riversidebar te gaan met een livebandje. Die waren echt goed! Omdat we het toen nog niet genoeg vonden toen die kroeg sloot, besloten we om nog naar een nachtclub te gaan. Tja, en om na zo'n avond nog je guesthouse terug te vinden valt dan ook niet mee. Gelukkig rijden er genoeg tuk-tuks rond die je graag met een omweg naar de guesthouse willen brengen, omdat je toch niet weet waar het ligt. Ja, ik weet het, weer typisch iets voor mij!

De volgende dag heb ik het vliegtuig gepakt naar Phuket. Omdat daar de laatste veerboot naar Ko Phi-Phi al weg was ben ik daar een nachtje gebleven.

De dag erop stond ik dan eindelijk op het eiland waarvan ze zeggen dat het een van de mooiste stranden heeft ter wereld. En het is inderdaad erg mooi. Daar heb ik dan ook niet veel meer gedaan dan gerelaxed, gesnorkeld en naar Maya Bay gegaan. Dat is het beroemde strand uit de film The Beach.

Na 2 dagen daar te zijn bijgekomen ben ik via Krabi vertrokken naar Ko Pha-Ngan voor de Fullmoonparty. Daar vond ik dat het tijd was om mijn eigen te verwennen en heb ik 2 dagen in een luxe resort vertoeft om mijn eigen voor te bereiden op dit gave strandfeest! Na een hele nacht feesten besloot ik maar meteen de veerboot te nemen naar Ko Tao. Lekker relaxen en bijkomen om daarna een beetje te gaan duiken.

Dit is pas echt vakantie!

1. Ivonne Beekmans:
    21 mei 2008
    hé Marjan!
    Oh oh, het begint al weer te korten! Geniet nog maar van de laatste twee weken!! Maar dat zal wel lukken nu je bij het feestgedeelte bent aangekomen! heb je daar ook nog leuke mensen leren kennen! Hopelijk wel, want dat lijkt me wel zo gezellig!
    Feest ze en veel plezier nog!
    Hier gaat alles gewoon z'n gangetje!
    groetjes Ivonne en Sander
  2. Ralph:
    21 mei 2008
    Hej!!!

Feesten kunnen ze daar zo tezien wel!!! veel plezier nog en geniet er de laatste paar weken van!!!!

Groetjes Ralph
  3. Pap en mam:
    Hoi Marjan
    Nog een paar daagjes ontspannen en inspannen.
    Wij zijn weer blij als we je dinsdagochtend weer zien.
    Je huisje is schoon en je auto weer terug van de garage. Dinsdagavond gezellig barbequen. wij kijken er naar uit.
    Groeten pap en mam
  4. Bobby:
    Hoi Marjan,

nog een paar daagjes, dus geniet nog lekker om die mooie stranden daar, maar zorg dat je niet te hard verbrand. We zien je volgende week wel weer een keer en maak een spetterend einde van deze reis.

Groeten Bobby
  5. Marleen:
    he marjanneke,
    hou ook nog wat energie over mijn bruiloft:)het zit er al weer bijna op voor jou. geniet van de laatste paar dagen en tot vrijdag!!!
    groetjes Marleen (bijna van de Ven)Fabrie
  6. Corrie leermakers:
    23 mei 2008
    ja marian het zit er alweer bijna op zo sta je er op te kijken om zo'nfijne vacantie en zo is het weer voorbij maar zoals jij zoveel beleeft en gezien hebt is het ook weer fijn om weer naar huis tegaan denk ik je hebt in ieder geval een fijne vacantie gehad marian ik hoop dat je een goede reis terug en tot ziens cor en frans
  7. Riek en Lonneke van Lieshout:
    Hoi Marjan,
    We kijken nu pas voor het eerst op je site. (beter laat dan nooit) Leuk om te lezen wat je daar allemaal doet en meemaakt! Nog veel plezier de laatste dagen daar! Groetjes uit Westelbeers
  8. Ton:
    24 mei 2008
    Hey Marjan,
    Ik zie wel dat je een hele leuke vakantie hebt (gehad?). Gaaf zeg!
    Ik wil alle foto's graag zien en alle spannende verhalen graag horen!
    Groetjes Ton
  9. Jop:
    24 mei 2008
    Hey Marjan,
    reizen is zo gaaf!! Ik baal er echt van dat ik momenteel geen tijd heb om zoiets te doen. Geniet nog van de daagjes die je hebt en tot weer in Nederland!
  10. Vetje:
    25 mei 2008
    Nog een paar dagen en dan is het weer voorbij, maar geniet er nog voor 101% van. We komen wel een keer langs om heel die berg foto's te zien en te horen hoe je het hebt gehad. Het is je gegund!!
    Groeten van de Vetjes
  11. Chantal & Eric:
    26 mei 2008
    De laatste dag (uren) van (deze) vakantie, maar zoals uit je verhalen blijkt heb je daar ontzettend veel indrukken opgedaan. Als zometeen de foto's afgedrukt zijn, kun je weer op nieuw beginnen met genieten van deze reis. De herinneringen komen dan als vanzelf weer boven. Wij zijn ook benieuwd naar de foto's.

Groetjes,
    Chantal en Eric