Borneo

1 november 2017 - Kota Kinabalu, Maleisië

Na 4 weken Filipijnen ben ik dan eindelijk in Borneo aanbeland waar ik Stephan weer zou zien. Na een paar uurtjes wachten kwam hij ook aan en het was toch wel een klein All you need is love momentje hoor.
De volgende dag zijn we na lekker uitgeslapen te hebben Kota Kinabalu gaan verkennen. We zijn even naar de stadsmoskee geweest en hebben gelijk een ticket geboekt om een dagje naar Brunei te gaan. 's Avonds zijn we nog even naar het strand van Tanjung Aru geweest om daar samen naar de zonsondergang te kijken. Maar net voor dat de zon onder ging hadden meer mensen dat idee gekregen.....Het strand stond op een gegeven moment helemaal vol mensen.

De volgende dag zaten we al op de boot naar Brunei. Na een half dagje varen waren we er dan eindelijk. Hier hebben we weer een moskee bezocht, maar dan wel een hele mooie. Dat mocht ook wel, want hij was van de sultan schijnbaar. We hebben ook nog het paleis van de sultan van een afstandje kunnen zien, of nou ja het stukje dat boven de bomen uitkwam. Dit is het grootste paleis ter wereld met zijn meer dan 1700 kamers!!!!

We zijn ook nog met een watertaxi even door het waterdorp gesjeesd. Hier wonen ongeveer 15000 mensen en de naam zegt het al, alles staat op palen in het water. Ze hebben er 5 basisscholen en 1 highschool. Ook hebben ze een politiebureau en 3 brandweerkazernes.... Die zullen ze wel nodig hebben met al dat water....

Ondertussen zijn we weer terug in Maleisië in Kota Kinabalu. Morgen gaan we de berg Kinabalu beklimmen. In 2 dagen naar de top op 4095m hoogte en weer terug.... Hoe ons dat vergaat lezen jullie de volgende keer.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Pap en mam:
    1 november 2017
    Die jurken passen jullie goed en dat bij de sultan.
    Abnormaal zeg dat paleis van de sultan en zeker 's avonds.
    Ruim 4000 m omhoog klimmen is toch een groot karwei en terug even groot denk ik.
    Succes daarmee.
    groetjes ons
  2. Ivonne Beekmans:
    2 november 2017
    He he Robert hier! Mooi zo'n momentje, jammer dat het niet op tv komt! Geniet er samen van! Mooie foto's en groetjes aan de sultan!