De Gibbon Experience

12 mei 2008 - Huay Xai, Laos

Na een lange reis met de bus vanuit Chiang Mai naar het het plaatsje Chiang Khong konden we eindelijk met een longtailboat rivier de Mekong oversteken naar Laos. Daar zou onze Gibbon Experience beginnen. Dit is een trekking van 3 dagen door de jungle van het Bokeo Natuurreservaat door middel van lopen en ziplines, kabelbanen dus, in de hoop de bijna uitgestorven gibbons te vinden.

We hadden een superleuke groep van 7 man. Adam en Jennifer uit Canada, Paul uit Ierland, Alex en Roanna uit Australie en Stijn en ik natuurlijk. We kregen 2 gidsen mee, maar die hebben we niet veel gezien. Die liepen altijd achteraan tijdens een trekking en dan hoorde je af en toe left of right en dat was het dan. Bij de eerste zipline holpen ze je ook nog mee hoe je je eigen moest vastmaken en zo, maar daarna moest je het zelf doen. Ze controleerden wel volgens mij, maar aangezien we soms ook zonder hun op pad waren, was het in het begin wel ff drie dubbel checken of je je eigen goed aan de kabel had vast gemaakt. Ze kwamen wel netjes het ontbijt, lunch en diner brengen, waar we ook waren. Dat bestond trouwens altijd uit rijst, rijst en rijst! Echt iets voor mij dus.

Maar voordat jullie een verkeerd beeld krijgen van de gidsen, je kon wel met ze lachen als ze er waren. Ze waren engels aan het leren dus dan krijg je altijd al van die situaties. En de trekkings en de ziplines waren echt supergaaf!! Zo'n 2 tot 4 uur op een dag heuvel op en af is soms wel vermoeiend, maar dan krijg je weer zo'n zipline en hang je daar weet ik hoeveel meter boven de grond en dan ben je die vermoeidheid alweer vergeten.

Om jullie een beetje een beeld te laten krijgen van wat ik allemaal probeer te vertellen heb ik ook een paar video's toegevoegd.

1. Corrie leermakers:
    16 mei 2008
    hoi marjan ik heb gisteren nog met jullie mam gesproken ik zij dat ik nog gekeken had of je nog wat beleeft had maar toen stond er nog geen verslagje op nu wel wat zal jij veel te vertellen hebben als jij weer thuis bent marjan nog hele fijne dagen en de groetjes van frans en cor
  2. Rob:
    He Marjan,
    Die filmpjes zijn leuk!
    Wil je bij het opstaan in die boomhut a.u.b. niet struikelen (is echt hoog he, maar wel gaaf!)
  3. Mark van der Hagen:
    Heej Marjan,

leuk om al die verhalen te lezen, je hebt het goed naar je zin zie ik. Zodra je terug bent wil ik alle verhalen horen :) .

Groeten Mark
  4. Vetje:
    Hoi Marjan,
    Nog bedankt voor de kaart. Hij is inderdaad op tijd aangekomen (je was zelfs de eerste). Leuke filmpjes, met zo'n kabelbaan door/over het oerwoud lijkt me echt schon. Nou, we horen het wel allemaal als je terug bent in Holland.
    Groeten van fam. van Gestel
  5. Ivonne Beekmans:
    Hé Marjan!
    Leuke filmpjes! Ik zie wel een paar zwarte vegen op je gezicht, dus een wasbeurt mag wel weer een keer! hihi! grapje! Succes met het zoeken naar Gibbons, maar ondertussen ben je volgens mij al weer met iets anders bezig! Geniet ervan!
  6. Ralph:
    Hej Marjan,

Die boomhutten zijn idd wel mooi he!!!!
    een bijna-botsing met de Zipline en een cameraman (moet hij maar niet in de weg gaan staan! ;-)

Veel plezier nog daar!! zo tezien heb je het goed naar je zin!!

Groetjes Ralph
  7. Angela:
    17 mei 2008
    Hey Marjan,
    Wat leuk om ff op je site te kijken hoe het daar is. Volgens mij heb je het helemaal naar je zin! Geniet er maar lekker van.
    Groetjes an en co
  8. Loes:
    17 mei 2008
    Hey Marjan,

Het ziet er er erg mooi uit daar. Ook de filmpjes zijn erg leuk. Niet zo'n luxe slaapplaatsen, maar daar lig jij vast niet wakker van.
    Geniet van al je volgende avonturen!!!

Groetjes Loes
  9. Peter:
    18 mei 2008
    Hoe VET is dat filmpje van die boomhut! DAT WIL IK OOK! Veel plezier nog daar he want voor je het weet zit je weer met ons in de Egel..:)
  10. Robin:
    19 mei 2008
    Zeker gaaf, die kabelbanen in de jungle! Die mogen ze hier ook wel aanleggen; met de kabelbaan naar de Egel :-P (of is het een slecht idee om zo'n kabelbaan te pakken met een paar biertjes op?).

Erg leuk om te zien wat je allemaal aan het doen bent. Veel succes met de laatste loodjes!