Roadtrip Arthurs Pass - Lake Brunner - Lewis Pass - Hanmer Springs - Kaikoura

10 oktober 2016 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Het is even geleden dat ik voor het laatst wat geschreven heb, maar er is ook zoveel te doen hier!
Samen met Ash ben ik in de auto gestapt en zijn we door Arthurs Pass naar Lake Brunner gereden om daar aan het meer lekker in het zonnetje te picknicken. De uitzichten zijn echt weer super! Eigenlijk is zo ongeveer alles wat je ziet een foto waard... Daarna zijn we weer verder gereden door Lewis Pass naar Hanmer Springs waar we 's avonds lekker hebben genoten van de hotsprings. Ja het was een hele trip maar zeker goed te doen in 1 dag en het weer was er perfect voor.
Na een relaxte ochtend zijn we door gereden naar Kaikoura. Hier zouden we Adam weer zien. Hij kwam voor het weekend even langs.

Kaikoura is, als je van dieren kijken houdt, toch wel een plek waar je geweest moet zijn! Overal zeehonden langs de kust en je kunt er ook mee zwemmen als je dat wil. Dat heb ik niet gedaan, maar zwemmen met wilde dolfijnen dat zag ik wel zitten. Helaas was de eerste keer dat we gingen het weer slecht en hebben we wel wat dolfijnen gezien, maar deze doken eigenlijk meteen onder water wat aangeeft dat ze geen zin hebben om te socializen met mensen. Dus ging het zwemmen niet door. Gelukkig mochten we de volgende ochtend dan gratis nog eens mee. En het weer was nu echt supermooi. Wat een verschil! Echt overal waar je keek waren dolfijnen op een gegeven moment. Ze kwamen om je heen zwemmen en als je met ze mee rondjes draait en je houdt ze bij dan blijven ze ook even (check de video). Ze zeiden ook dat het echt lang geleden was dat ze zo'n grote groep dolfijnen hadden gezien. En terug op de boot begonnen er ook nog een paar dolfijnen te springen. Je kunt er uren naar kijken!

Ook hebben we nog walvissen gezien. Dit is toch een stuk minder spectaculair...Ze zijn echt supergroot en als ze naar beneden duiken is de staart natuurlijk wel mooi, maar je ziet ze niet helemaal en ze doen verder niet veel. Toch was dat ook een mooie ervaring om mee te maken.
Verder zijn we nog naar een waterval geweest die bekend staat om de baby zeehondjes die de moeders hier achter laten terwijl zij gaan jagen. De baby zeehondjes zitten dan hier een paar dagen alleen en kunnen met elkaar socializen. Er waren er op dit moment maar 3 en ze waren al wat groter. Jammer genoeg waren ze niet aan het spelen in de waterval, maar aan het luieren op een rots. Het is dan ook niet helemaal het juiste seizoen voor de kleintjes. Het mooie was wel, als je dan naar zee liep, daar alle moeder zeehonden net zo hard lagen te luieren. Ook hier kun je uren naar kijken. Die zeehonden die zijn eigenlijk ook best grappig...

Na deze super ervaringen zijn Ash en ik weer naar Christchurch gereden want hij moest de volgende dag weer werken. Als afsluiter van onze roadtrip heb ik bij hem thuis voor iedereen wat tomatensoep en lasagne gemaakt en 's avonds hebben we nog een drankje gedaan bij een vuurtje in de tuin.
Straks rijd ik verder naar Tekapo, misschien kom ik onderweg wel weer iemand tegen die in is voor een paar dagen roadtrip....

1. Muriel:
    10 oktober 2016
    Wieeehie klinkt weer als een heel avontuur. Maar dat is het altijd bij jou:) Foto's zien er echt gaaf uit. Voor de verandering weer eens jaloers.. heel veel plezier nog, geniet er van want voor je het weet zit je weer met mij op de bank paprika chips te eten!!! Xxx muriel
  2. Corrie leermakers:
    11 oktober 2016
    Hoi Marjan fijn om weer wat van je te horen jij maakt het wel met je vrienden en ziet zoveel met zeehonden en zwemmen met dolfijnen Marjan kennen ze. Daar ook gewoon Hollands eten net als tomatensoep en lasagne het is te hopen dat je weer zo,n vrienden tegen komt als je naar een andere plek verhuist dat is ook gezelliger h'e nou Marjan geniet er van en wacht op je volgende verhaal groetjes
  3. Annebel:
    13 oktober 2016
    Oh marjan ik geniet nu alweer van je verhalen! Heerlijk hoor, geniet er lekker van :)