Eindelijk in Nieuw Zeeland!

6 oktober 2016 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Het was me een hele reis! Eerst van Amsterdam naar Londen, daar 2 uur vertraging vanwege technische problemen, dan nog bijna 12 uur vliegen naar Guangzhou in China om na nog eens 7 uur wachten op het vliegtuig te stappen naar het Zuidereiland van Nieuw Zeeland waar ik weer 12 uur later landde in Christchurch. Maar het was zeker al die moeite waard!!!

Ik had in China de Engelsen Ash en Adam ontmoet en Ash werkte toevallig in Christchurch en had deze week nog vrij. Dus vandaag nam hij me mee op sightseeing in Christchurch. De sporen van de aardbeving in 2011 zijn nog steeds zichtbaar.
Na wat te hebben rondgelopen besloten we de auto die ik had gehuurd te pakken en naar Akoroa te rijden, een stadje op een schiereiland zo'n 80 km van Christchurch af. Het uitzicht tijdens de rit was echt supermooi! Helaas sloeg het weer om toen we net onderweg waren, maar als dit de landschappen zijn waar ik de komende 5 weken nog door kom te rijden dan kijk ik mijn ogen uit denk ik....

Morgen ga ik met Ash een paar dagen op roadtrip dwars van het oosten naar westen van het Zuidereiland, recht door de bergen heen is de planning. Ik ben benieuwd of dat goed gaat komen, ook al ben ik het links rijden al aardig gewend.

1. Corrie leermakers:
    6 oktober 2016
    Hallo Marjan leuk jou weer te volgen en met een een gids die daar woont in Christchurch dan zal je wel op de mooiste plekken komen de wegen zijn daar goed te rijden zeker heel anders dan in de rimboe ha. Ha Fijne weken nog en tot het volgende berichtje groetjes Cor Frans
  2. Marleen:
    6 oktober 2016
    Geluksvogel!! Superfijne vakantie!!
  3. Lucienn, Dion en Willem:
    7 oktober 2016
    Hey Marian, een hele trip geweest. Fijn dat je goed bent aangekomen. En nu maar genieten daar! We gaan je volgen!!
    Groetjes van ons alle