Een relaxed deel van de reis

9 november 2015 - San Carlos, Nicaragua

Granada is een koloniale stad met een erg leuk sfeertje. Ook hier kun je vanaf het kathedraal zo ongeveer de hele stad zien. Ik heb hier meteen leuke mensen leren kennen waar ik de volgende dag mee een boottrip heb gedaan door Las Isletas, een eilanden groep in het meer Nicaragua bij Granada. Op 1 eiland wonen apen. Zij zijn een jaar of 8 geleden daar losgelaten door mensen die ze eerst als huisdier hadden. Nu worden ze door de eiland bewoners in leven gehouden.

In het weekend was het alweer Halloween en dat moet natuurlijk gevierd worden! Vlakbij Granada is een boomhut waar in het weekend feesten worden gegeven en met Halloween werd er spaghetti worstelen georganiseerd. Dat leek ons wel leuk om een keer te zien. Het was een erg gezellige avond.

Omdat we na al die gezellige avonden wel wat rust konden gebruiken ben ik de volgende dag met David en Glenn naar laguna de Apoyo gegaan. Ja daar was ik inderdaad al eerder geweest, maar nu besloot ik om daar te overnachten in een soort van resort. Lekker 2 dagen relaxen, zwemmen en 's avonds genieten van een Panamees die samen met Glenn begon te jammen op een gitaar en een prullenbak.

Ook al is dit een plek waar je eigenlijk niet weg wil,  toch heb ik uiteindelijk met Glenn de bus en de ferry gepakt naar Ometepe, een eiland in het meer Nicaragua. David besloot nog een dagje meer te relaxen en kwam een dag later naar Ometepe. Hier kwamen we in een erg gezellig hostel terecht. Maar we hebben ook nog wel wat actiefs gedaan.  We zijn naar de waterval San Ramon gehiked en Glenn en ik hebben samen met 2 andere jongens, Nathan en Shay, motobikes en scooters gehuurd om het eiland over te crossen. Hun wilden eigenlijk alledrie een motobike,  maar helaas hadden ze er nog maar 2, dus moest Shay noodgedwongen toch een scooter huren. Achteraf maar goed ook. Want na een paar uur rondcrossen op binnendoor weggetjes waarvan je denkt dit overleefd de scooter niet kwamen we aan in Moyogalpa en daar besloot Nathan heel aardig te zwaaien naar de politie. Dat was niet zo'n heel handige actie, want hij viel recht voor hun neus van zijn motobike. De politie begon meteen over dat hij gedronken had en mee moest naar het bureau en half blok verderop. Nathan, Glenn en Shay hadden bij het eten samen 1 liter bier gehad, maar de politie hier staat een beetje bekend om toeristen op motobikes op alles te pakken wat ze kunnen bedenken. Na praten als brugman zeiden ze dat Nathan na een half uur wachten weer mocht rijden. Maar dan moest ik op de motobike. Dat zag ik niet zitten en een half uur wachten dan zouden we niet voor het donker terug zijn en te laat zijn met onze scooters inleveren. Dus heb ik al mijn charmes en spaanse overtuigingskracht maar in de strijd gegooid en uiteindelijk mocht Shay op de motobike als hij liet zien dat hij dat kon en Nathan op de scooter als hij rustig zou rijden. Gelukkig hadden we niet de kwaadste agenten.....

Omdat het weekend er weer aan zat te komen en er elke zondag in San Juan del Sur Sunday Funday wordt gehouden en we dat wel eens mee wilden maken, heb ik samen met Glenn, David en Nathan de ferry en de taxi gepakt naar dit surfdorpje aan de westkust van Nicaragua. Hier hebben we vooral weer gerelaxed aan het strand en zwembad en af en toe een kroegje meegepikt. Maar op Sunday Funday gaat iedereen helemaal los. Het is eigenlijk een poolcrawl, oftewel je gaat naar 3 verschillende bars met zwembad of aan zee en daar ga je dan helemaal uit je dak. Iedereen wordt met gratis shuttles overal heen gebracht. Van 2 uur 's middags tot diep in de nacht. Ja het was inderdaad een fun Sunday!

Toch ben ik de volgende dag vroeg opgestaan, want het Caribisch gebied staat toch ook wel hoog op mijn lijstje. Vandaag aangekomen in San Carlos, waar ik morgen als het goed is de boot kan pakken naar El Castillo, een dorpje in the jungle langs Rio San Juan.

1. Annebel:
    10 november 2015
    Hee Marjan! Wat een heerlijke, lichtelijk jaloersmakende verhalen weer :) Je pubcrawl klinkt als een kroegentocht 2.0! Lekker warm én met de taxi. Geniet ervan hè! Ik wacht op de junglefoto's....
  2. Ralph:
    Heeejjj Marjan,

Wat een gave foto's en wat een verhalen joh!!! Echt heel mooi i love it!!!

Doe voorzichtig de komende dagen!

Greetzzz Ralph
  3. Annika:
    10 november 2015
    Dat klinkt weer allemaal gezellig en goed te lezen dat je ook je rust momentjes pakt.
    Geniet er nog lekker van
  4. Martijn, Lian, Niek & Teun:
    11 november 2015
    Hey Zussie,
    Nou dat gaat goed daar. Superleuke avonturen en weer een hele hoop nieuwe mensen leren kennen. Ook de feestjes gaan gewoon door daar, maar gelukkig ook wat meer relaxen dan thuis ;-). Goed dat je zelfs in het spaans mensen kan overtuigen . Geniet er nog maar lekker ff van en wel uitkijken hè!
    Hier gaat alles zn gangetje, Teun groeit goed door en beweegt ook voort flink en Niek noemt sinterklaas ondertussen bij zn naam ipv 'kabouter Plop' .
    Liefs van de Putjes
  5. Muriel:
    20 november 2015
    Je verhalen klinken super! Geniet er nog van daar.
    Ps. Het word tijd voor een goede stap avond in het gezellige NL!!
    Xxx
  6. Sjaan:
    20 november 2015
    Hoi Marjan,
    wat heb je weer een super leuke vakantie gehad,van alles gezien en meegemaakt.
    Het zit is weer bijna voorbij. We wensen je een hele goede reis terug.
    Groetjes en tot ziens
    Jan en Sjaan