Quito

7 oktober 2013 - Quito Canton, Ecuador

Quito is echt leuk! Aardige mensen en altijd wat te doen. Zaterdag heb ik een beetje rondgedwaald in de stad met 3 Amerikanen, ff naar de evenaar geweest, alleen al die testjes met het ei en het water heb ik gemist dus van de week nog maar ff terug. En zaterdagavond met wat nederlanders, een italiaan, wat argentijnen en venezuelanen op stap geweest. Echt wel lachen, alleen dat Spaans dat gaat nog niet zo goed, maar daar komt deze week hoop ik nog wel wat verandering in.
Zaterdagavond nog gauw even een excursie geboekt voor zondag naar Cotopaxi, want ik had er zo'n goede verhalen over gehoord....Cotopaxi is een hoge berg met een gletsjer. Met de bus erheen en dan op 4500m hoog naar de gletsjer lopen die op 5000m ligt. Best vermoeiend als je maar 3 uurtjes hebt geslapen en dan ook nog die hoogte erbij....Maar ik heb het gered en de terugweg van de gletsjer naar de parkeerplaats ging gelukkig een stuk makkelijker. Daarna ook nog lekker met de mountainbike van de berg gegaan in plaats van met de bus. Blijft leuk dat crossen ;) Alleen we moesten op een gegeven moment een zijweg in om bij de lagoon te eindigen en een van ons had die afslag gemist en die waren we dus kwijt. Echt maf, de gidsen maakten zich totaal niet druk en we mochten rustig nog even foto's blijven maken bij de lagoon. Maar ik denk dat het echt wel zo'n 20km verder was dat we hem inhaalden. Hij had niet eens door dat de rest niet meer voor hem fietste!
Eenmaal weer terug in ons hostel wilden er net een paar meiden naar de film gaan, klinkt ook wel leuk dus toch maar even mee.
Vandaag mijn eerste Spaanse les gehad....pfff....maar wel leuk! Hopen dat ik eind van de week toch wel wat meer kan...Hasta luego!

1. Peter:
    7 oktober 2013
    Hola! Klinkt erg goed Marjan. Ennuh.. geen zorgen, komt helemaal goed met dat Spaans bij jou :)Genietze nog! Grtz x
  2. Yvon:
    8 oktober 2013
    Hey!
    Leuk weer om jouw belevenissen te lezen! Klinkt alweer goed! Succes nog deze week met de Spaanse les, komt goed!
    XXX
  3. Eric:
    9 oktober 2013
    Heb je nog kunnen snowboarden op de cotopaxi?
  4. Pap en mam:
    11 oktober 2013
    Hoi Marjan.
    Je Spaanse les zit erop. Nu nog in de praktijk brengen. Dat moet jouw wel lukken.Mooie foto's op de evenaar. Lijkt me wel raar om daar scheef te staan.
    Ik heb je horloge gevonden. Lag op de grond achter het logeer bed.
    Jammer dat ik hem niet aan kan, mijn polsen zijn dikker als de jouwe.
    Dan maar een tijdje zonder.
    Groetjes Pap en mam
  5. Loes:
    13 oktober 2013
    Hey Marjanneke,
    Ziet er allemaal helemaal geweldig uit!!! Weer een heleboel nieuwe ervaringen. Ik blijf je volgen.
    Groetjes Loes