De reis gaat nu echt beginnen...

5 oktober 2013 - Quito, Ecuador

Eindelijk ben ik dan aangekomen in Quito! Wat een reis! Eerst een heel gedoe om een esta te krijgen op Schiphol. Maar eenmaal ingecheckt en na wat vragen over mijn bagage mocht ik dan toch het vliegtuig in. Na een vlucht van 9 uur geland in Atlanta en daar begonnen de sequrity checks...eerst door de douane. Daar werden van allerlei vragen gesteld en moest je je linker en rechtervingerafdrukken laten scannen en natuurlijk nog een fotootje voor in het systeem. Vragen ze; heb je iets van drugs, vlees of fruit in je tas? Ik zeg ja een appel. Ow loop maar door. Stukje verder werd ik eruit gehaald door een drugshond...heb je drugs, vlees of fruit in je tas? Ja een appel...Ow loop maar door. En nergens wilden ze die appel hebben! Toen werd ik nog naar een bagagecheck gestuurd en ja hoor daar werd dan eindelijk die appel eruit gehaald. Het is maar goed dat ik ruim de tijd had tussen mijn vluchten, want na een uur en een kwartier was ik dan eindelijk door alle checks heen. En dan heb ik niet eens mijn grote bagage hoeven ophalen.
In Quito ging alles een stuk sneller en relaxter. De mensen zijn aardig en het hostel is leuk. Vandaag ga ik een beetje sightseeing doen denk ik met iemand die ik gisteren op het vliegveld heb leren kennen. Hoe Quito bevalt lezen jullie de volgende keer!

1. Ad Timmermans:
    5 oktober 2013
    Leuk om te horen dat je goed aangekomen bent.
    Verder is het leuk om zo nu en dan iets van je te horen.
    Wij wensen je een hele leuke vakantie de komende weken.
    Groetjes uit de glazen maker Middelbeers
    AD en ZUS
  2. Ivonne:
    Hé!
    Toen we naar Hawaii gingen hebben ze je toch al geleerd dat je gewoon drie keer nee moest zeggen bij de security... haha, gelukkig toch nog goed gekomen, wel sund van die appel! hihi!
    Fijn dat je goed bent aangekomen, veel plezier! Ben benieuwd naar de eerste foto's!
    Groetjes!
  3. Pap en mam:
    Hoi Marjan
    Dat het moeizaam zou gaan in Atlanta was te verwachten daarom moest je de esta hebben. Maar steeds dezelfde vragen en acties lijkt ook nutteloos.
    Wat een leuk toeval toen ik vanmiddag Lian aan de lijn had en zij zag dat jij online was.Dus al meteen enkele korte verhaaltjes.
    Fijn dat je in Ecuador een leuke start hebt.
    Groetjes Pap en Mam
  4. Lucienn, Dion en Willem:
    6 oktober 2013
    Hey Marian, sorry bij het feest van jullie pap niets meer tegen je gezegd. Ik moest op tijd thuis zijn. Wij wensen jou veel reisplezier en dat je veel bijzondere avonturen mag beleven. We gaan je volgen via de blog.
    Je verhaal gelezen: wat een "appel" niet te weeg kan brengen!!
    Groetjes vanuit Veldhoven,
    Lucienne, Dion, Willem en Luc
  5. Stalker Peter:
    6 oktober 2013
    Volgende x toch maar een I-mac meenemen dan...... ;-0
    Veel spannend reisplezier, ik ga je zeker volgen kan ik ook een btje meegenieten en jaloers zijn :-) Grz P
  6. Fam smolders:
    7 oktober 2013
    Leuk dat we je mogen volgen.
    Beetje shit van die appel zul je nog veel horen maar geniet er maar lekker van en we volgen je.

groetjes,
  7. Marleen:
    7 oktober 2013
    Haha, wel weer typisch marjan! Hele fijne vakantie meid!