La Ciudad Perdida

5 november 2013 - Santa Marta, Colombia

Halloween was erg gezellig, maar de volgende dag zouden we naar La Ciudad Perdida gaan, of beter bekend als de Lost City. Een 5-daagse trip naar een verloren stad door de jungle. We zouden om half 10 worden opgehaald, maar ik denk dat de gidsen ook Halloween hadden gevierd, want dat werd uiteindelijk tegen 12 uur. Na een goede lunch kon de hike van de eerste dag beginnen. Veel klimmen en op het laatst vooral door de modder naar beneden glijden. Veel fruitpauzes en 3 uurtjes later kwamen we dan bij het eerste kamp aan. Dag 2 was echt zwaar!! Na 4 korte nachten (2x hangmat en kou, 1x Halloween en nog een keer hangmat en kou) was mijn klimenergie ver te zoeken. Ook die felle zon hielp niet echt mee. En uitgerekend vandaag deden we een dubbele hike, ipv 7 km deden we er 14! Ik ben meteen op bed gaan liggen in kamp 2. Maar de volgende dag was ik weer zo fit als een hoentje. Vandaag kwamen we in de stad aan en moesten we 1263 treden op om er te komen. No problemo! Het is echt wel apart om zo`n oude stad overgroeid te zien door de jungle! Die 1263 treden weer af lopen is wel levensgevaarlijk, zeker als het geregend heeft, maar ja, dat hoort erbij. Ook de hike van die dag was geen probleem. Ook de volgende dag ging soepel, we waren al om 12 uur in het kamp, dus besloten we nog even te gaan zwemmen in een natuurlijk zwembad vlakbij het kamp. Ja tijdens de hele trail kun je overal zwemmen als je wilt. Deze had een waterval, das wel gaaf, zeker als er een liaan bij hangt die er om vraagt om tegenop geklommen te worden...Deze middag ook nog wat kinderen vermaakt met ballonnen, maar als je daar eenmaal aan begint dan blijven ze komen. De rest was heel verstandig in hun hangmat gekropen. Maar uiteindelijk kreeg ook ik mijn rust.
De laatste dag was een hike die we in no-time hadden gedaan. Na al deze inspanningen vonden we dat we wel wat rust hadden verdiend en zijn Zack, Beptiste, Markus en ik naar Palomino gegaan, een strandplaatsje waar niks te doen is, alleen maar strand en zwembad hangen.

1. Pap en mam:
    10 november 2013
    Nou Marjan
    Je hebt al weer heel wat avontuur beleefd. Ja, voor je paspoort kun je wel terug lopen,. Dat zal wat energie gekost hebben. Met al dat klimmen en dalen verliezen jullie ook veel energie maar je krijgt er conditie voor terug, en avontuur.
    Geniet de laatste 10 dagen nog goed.
    groeten Pap en Mam