De Caribische kust

31 oktober 2013 - Tayrona National Park, Colombia

Het paragliden was erg gaaf! Beetje boven zo`n canyon hangen 35 minuten lang en genieten van het mooie uitzicht...
Die avond meteen de nachtbus gepakt naar de Caribische kust, lekker genieten van zon, zee, strand en nog meer leuke dingen. Na een dagje lekker te hebben gerelaxed bij een zwembad in een hostel in Santa Marta ben ik naar Tayrona National Park gegaan. Paar uurtjes wandelen door natuur en langs stranden en dan aankomen bij een wit strand met superblauwe zee, hangmatten erbij waar ik maar meteen 2 nachten in ben blijven hangen. Hier heb ik een paar meiden leren kennen en we besloten om lekker op een rots te gaan zonnen...niet verstandig hier in Colombia...er kwam meteen een militair aan die dreigde met immigratie, hij moest onze paspoorten hebben en...lang verhaal dat ik nog wel een keer zal vertellen. Uiteindelijk hebben we met behulp van 3 Nederlanders die goed Spaans spraken alles kunnen sussen en voldeed excuses aanbieden gelukkig. Na een paar daagjes lekker op het strand moet je natuurlijk ook weer een keer terug naar de mainroad om weer op de bus te stappen. Maar beetje saai om dat via dezelfde route te doen, dus besloten Markus en ik dat via de Pueblito te doen, een ruîne uit de tijd van de lost city. Een hike van zo`n 6 km, 3 km klimmen en 3 km dalen volgens een kaart. Tja klimmen was het wel! Er stond zelfs een bord aan het begin van de trail met de tekst: "Als je schoenen je meer lief zijn dan de trail, loop de trail dan niet!" Mijn schoenen hebben het overleefd, maar we kwamen rotsblokken tegen die even groot waren dan ik en ook nog glad...succes! Kwamen we er bij het bordje 50% van de trail gehad naar Pueblito er ook nog eens achter dat we onze paspoorten in de locker op het strand hadden laten liggen....Balen! Weer terug en dan opnieuw dat hele stuk klimmen....En na de Pueblito was het helaas niet alleen maar dalen en ipv 3 km waren het er toch nog 6. Maar al met al was het wel een leuke en avontuurlijke hike, en het belangrijkste...we hebben het gehaald voor het donker! Want ja `s morgens moest er natuurlijk nog even van het mooie weer worden genoten.
`s Avonds moest dat natuurlijk gevierd worden en hoe kan dat beter dan op Halloweennight. Vlug nog even een outfit gescoort en gezellig met een paar mensen van het hostel de kroeg ingedoken.