Cabo de la Vela

10 november 2013 - Cabo De La Vela, Colombia

We besloten met deze groep naar Cabo de la Vela te gaan. Een dorpje in het noorden van Colombia in het gebied La Guajira. Hier rijdt geen openbaar vervoer naar toe, dus eerst een stukje met de bus, toen een stuk met een auto die je op straat gewoon kunt aanspreken en het laatste stuk met een 4 wiel aandrijf jeep, die je ook echt nodig hebt! We zaten er wel met 14 man en een kind in de laadbak, 2 man op dak en 4 man voorin en dan heb je het nog niet eens over de zooi die ze van de markt meenemen. Je rijdt zo`n 2 uur door woestijn en dan merk je dat je in het regenseizoen zit! Een enorme stortbui veranderde de "weg" in een grote sloot. Maar verder kwamen we zonder al teveel problemen in Cabo de la Vela aan. Dit stelt echt niks voor! Een zandweg met wat hutjes en vooral hostels en restaurantjes waar niemand is en die ook niet echt veel voorstelden.
Ze hebben wel mooie zonsondergangen en de volgende dag zijn we naar het zogenoemde gouden strand gegaan. Gewoon richting de perfecte driehoekige berg lopen en dan kom je er vanzelf was de routebeschrijving. En ja dat klopt, alleen de kortste weg was volgens mij niet helemaal de goede. Na wat plassen te zijn overgestoken waar zelfs de jeep voor zou omrijden kwamen we dan toch bij de berg uit. En inderdaad het strand is erg mooi! Verder is hier niet zo heel veel te doen en omdat het te duur was om helemaal naar het noorden naar Punto Gallinas te gaan vanwege dat alleen kan per vissersboot besloten we om de volgende dag weer richting het zuiden te gaan. De terugweg was nog avontuurlijker dan de heenweg...onderweg hebben we stil gestaan omdat de motor van de jeep ermee kapte, de passagiersdeur niet meer open ging en er iemand uit moest en uiteindelijk ook nog een lekke band die ze moesten verwisselen maar niemand kreeg de moeren van de wieldoppen los. Maar uiteindelijk werd alles gemaakt en opgelost. En dit alles uiteindelijk na iedereen te hebben opgepikt met 9 man, 4 kinderen en een geit in de laadbak, 2 man op dak, weer 4 voorin en 2 achterop de trekhaak. Ook werden we nog eens gecontroleerd door een groep militairen, want schijnbaar is hier 2 weken geleden een stuk spoorlijn opgeblazen door de FARC, dus extra controles overal waar je kijkt.
Morgen waarschijnlijk naar Minca, nog even de jungle in daar en dan nog relaxen in Cartagena....

1. Pap en mam:
    10 november 2013
    hé, heb net 2 verhalen gelezen en dan komt er nog 1 binnen, heel recent van vandaag. Daar controleren ze niet hoeveel personen in een auto zitten alleen diegene die er inzitten.
    Nog een paar avontuurtjes en wat relaxen en dan.............. weer naar huis.
    Gr. pap en Mam
  2. Loes:
    11 november 2013
    Wauw!!! Wat een gave verhalen allemaal. Ga er nog even lekker van genieten....

Groetjes Jeroen en Loes
  3. Tante Sjaan:
    12 november 2013
    Gelukkig, ge bent er nog. Ik was al bang dat je toch nog met een baviaan op stap was gegaan. Maar wel spannende verhalen. Geniet er nog van.
    Groetjes van ons
  4. Ivonne:
    12 november 2013
    Hé Marjan!
    Wauw, wat een actieve vakantie, vergeet niet om ook nog een beetje uitgerust terug te komen... de laatste week komt er al weer bijna aan. Neem je de boot met die goeie oude man? die is ook al weer bijna onderweg?
    Ik ben benieuwd naar je ervaringen en foto's. Geniet er nog even van en heel terug komen!
    Groetjes Ivonne
  5. Martijn, Lian, Niek & Teun:
    14 november 2013
    Hey zussie
    Supergave avonturen allemaal, wel een hele andere wereld daar.
    Geniet er nog maar even lekker van want voor je het weet is het voorbij.
    Hier gaat alles oke, nog 1 dag werken en dan verlof :-)
    Kleine doet het goed, beweegt flink al is ie aan de kleine kant, maar klein is fijn zullen we maar zeggen.
    Groetjes Martijn en Lian
  6. Wilko:
    15 november 2013
    Hoi hoi Marjan,
    weer een mooi verhaal zo. En wat gave foto's om een heel klein beetje een indruk te krijgen over Colombia. Maar lezen erover en foto's kijken haalt het toch nooit bij het echte beleven. Ben benieuwd om straks ook wat verhalen live van je te horen.
    Nog een goede laatste week/dagen daar en een goede terugreis,
    Tot ziens,
    groetjes Wilko