Kanchanaburi 2

3 mei 2008 - Kanchanaburi, Thailand

Bedankt voor al jullie reacties! Echt leuk om te lezen!

Bij de brug over de rivier Kwai voelde ik me net een beroemdheid. Voordat ik aan de andere kant van de brug was, hadden al 6 Thaisen gevraagd of ze met me op de foto mochten. Erg raar! Misschien omdat ik nog zo wit ben? Lucy vroegen ze niet, maar zij reist dan ook al 8 maanden door Azie.

Daarna zijn we naar de tijgertempel gegaan. Erg leuk! Zo leuk dat we ons in hadden geschreven om zaterdagmorgen 4 uur lang de tijgers wat moe te maken zodat ze 's middags rustig waren voor de toeristen en de foto's. We zouden de kleine tijgers eten mogen geven en met ze wandelen aan een hondenriem. Ja echt waar! en daarna met ze spelen en als laatste met de volwassen tijgers "The Canyon" in. Dat betekent dat de tijgers kunnen rennen, spelen en zwemmen met jou op 1 meter van ze af zonder hek of zo. Nee, en das niet gevaarlijk volgens die mensen daar, want ze zijn getraind om mensen om zich heen te hebben. Helaas regende het zaterdagnacht en zaterdagmorgen dat het niet normaal was. De tijgers worden wild van harde regen, dus was het toch te gevaarlijk. Daarbij was "The Canyon" ondergelopen. Echt balen!!

Maar misschien dat ik tegen de tijd dat ik naar huis ga en weer daar in de buurt ben toch nog eens ga boeken voor deze super ervaring.

Op vrijdag zijn we naar de Erawan watervallen geweest. Dit is een waterval die in 7 etappes naar beneden komt. De klim naar de top was wel vermoeiend maar wel leuk. Alleen toen we helemaal boven waren begon het echt keihard te regenen, ja alweer! maar deze keer duurde het maar een minuut of 5. Alleen de terug weg was uitkijken. Het "pad" was helemaal modderig en glibberig en uitkijken dat je niet van een klif afvalt. Weet je nog Ivonne in Hawaii? Zoiets maar dan iets glibberiger en een langere afdaling. Maar het was allemaal de moeite waard.

Vanavond ga ik met de nachttrein naar Chiang Mai. Eindelijk naar de olifanten. Echt zin in! Ook zie ik daar een teamgenoot van Peter. We reizen een weekje of zo samen door het noorden. Kan ik eindelijk weer es nederlands lullen. Tot over een paar dagen!

1. cor leermakers:
    4 mei 2008
    heb je foto,s gezien en hoop dat je nog een fijne vakantie hebt groetjes cor en frans
  2. Ralph:
    4 mei 2008
    hej Marjan!
    leuke foto's joh!! moet je als je weer in nederland bent zo'n boek van laten maken/samenstellen. is echt heel vet k heb er zelf helaas geen meer :-S.
    ben je inmiddels al een beetje verbrand/bruin geworden?
    hier is het weer sinds vrijdag schijnbaar super!
    wij zijn vandaag terug gekomen en gaan komend weekend weer!
    groetjes en veel plezier!
    Ralph
    groetjes Ralph
  3. sharon:
    ha mo,
    wel leuk dat je toch zo'n site bij houd, leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt wij (anke en ik) zijn blij dat je het eten lekker vind verhongeren doe ja dan in ieder geval niet!
    de bruiloft was geslaagd?
    veel plezier nog
    groetjes sharon en anke
  4. Marleen:
    he Marjanneke,
    Ben je nog niet tegen allerlei dingen aangelopen? :) wat gaaf zo met die tijgers, hopelijk is je ervaring dadelijk met de olifanten net zo leuk, je houdt de website hartstikke goed bij, we zijn trots op je!
    groetjes je collega's
  5. Ivonne Beekmans:
    hoi!
    ja, dat weet ik nog wel op HawaÏ, was een iets minder fijn tochtje, maar wel mooi in een tropisch regenwoud geweest, maaruh daar loop jij nu volgens mij ongeveer de hele dag in te wandelen. De groeten aan de olifanten en als je die van de cote d'or vindt, doe hem dan de groeten van Sander!
  6. Martijn, Lian, Niek & Teun:
    Ha
    Nou jij vermaakt je daar wel zo te zien. Allemaal leuke dingen doen en leuke dingen in het vooruitzicht, wel gaaf. Ik ben benieuwd of je over een paar weken nog zoveel thaise mensen met je op de foto willen of dat je dan al bruin genoeg bent??!!
    Veel plezier nog en we lezen het wel.

Groetjes Lian (en ook van Martijn)
  7. Elfi:
    Hee Marjan!

Wat leuk om te lezen! Heel veel plezier en succes daar in het verre Thailand!
    Geniet ervan en tot over een paar weekjes
    Groetjes Elfi
  8. Pap en mam:
    5 mei 2008
    Heel leuk om je verhalen te lezen en ook de reacties.Je kunt daar wel veel van je dierenliefde kwijt. Jammer dat het van de tijgers niet doorging.
    Hier is alles o.k. De storm is daar gelukkig niet zo erg als in 't land langs thailand (cycloon)
    Nog veel plezier
    Groeten Pap en Mam en Pepper
  9. Judith:
    Hey Marjan!!

Leuk dat wij vanaf Nederland ook een beetje mee kunnen genieten!
    Heel veel plezier nog en tot over een paar weken! Dan wil ik natuurlijk alle foto's zien.

Groetjes Judith
  10. Corrie leermakers:
    6 mei 2008
    hoi marian is het daar ook warm hier wel fijn om te lezen dat je het leuk vind het zal weer zo om zijn en dat je weer thuis bent want het vliegt dat hebben wij ook gehad toen wij bij ons sus waren groetjes frans en cor
  11. Yvon:
    7 mei 2008
    Hey fotomodel,

Jammer zeg dat het met de tijgers niet door ging door het weer. Dat is echt iets voor jou! Het klinkt allemaal super! Gave foto's, krijg helemaal zin in vakantie! Hopelijk wordt het weer daar ook wat beter. Hier is het heerlijk zomers weer, 25 graden. Veel plezier met olifanten wassen en rijden enzo!

Liefs Yvon en Huub