Elephant nature park

5 mei 2008 - Chiang Mai, Thailand

Hier verblijf ik dus de komende 3 dagen. Het is hier super gaaf! Dat zie ik al op het moment dat we aankomen. Olifanten die overal rondlopen, trompetteren en spelen. We mogen ze al meteen eten geven, want het fruit dat we die morgen op de markt hebben gekocht was al voor ons aangekomen. Echt leuk hoe ze de meloenen, ananassen en komkommers aanpakken. Iedere olifant heeft gewoon ook zijn eigen smaak! Ze lusten niet allemaal dezelfde dingen. Daarna mogen we ze wassen in de rivier. Gewoon met een emmertje natgooien en dan met een borstel afpoetsen.

De volgende ochtend gaan we wandelen met de olifanten, nou ja zij eigenlijk met ons. Want wij gaan waar de olifanten gaan. Gewoon achterna lopen en ondertussen vertelde Jodi ons echt de leukste en droevigste verhalen over de olifanten die we tegenkomen.

Bijvoorbeeld Hope is een olifant van nog maar 7 jaar en de brutaalste van het hele park, Jokia is blind en Mae Perm is weer haar beschermengel. Mae Boon is de barbie van het park, zo erg dat ze af en toe vergeet dat ze haar dochter Aura ook nog in de gaten moet houden. Gelukkig is daar altijd nog Mae ......(ben ff haar naam kwijt), zij is zo ongeveer de 2e moeder van Aura en houdt altijd een oogje in het zeil. Dan hebben we nog Jungle Boy, het speelmaatje van Hope. En Max, de hoogste olifant die ze ooit in het park hebben gezien. De laatste die ik nog uit elkaar kon houden was Medo, zij is gehandicapt geraakt door de slechte behandeling van haar vorige eigenaren.

Voor de rest lopen daar nog een stuk of 20 honden en een stuk of 10 katten rond. De honden lopen echt overal mee heen en de katten hebben buiten dat ze overal heen kunnen ook nog een eigen kattenhuis. Ik voelde me er helemaal thuis.

1. Anouk:
    9 mei 2008
    Dat is gaaf met die olifanten! Lijkt me echt helemaal top.
    Wil er alles over horen als je weer terug bent. En wat voor wilde plannen heb je nog??

Groeten Anouk