Chiang Mai

8 mei 2008 - Chiang Mai, Thailand

Na 3 dagen olifantenpret is het weer tijd om terug te gaan naar Chiang Mai. Daar zie ik een teamgenoot van Peter, Stijn Wouters. We trekken samen een weekje rond in het noorden van Thailand en doen een gibbontour in Laos.

Hij had een luxe guesthouse geboekt! Echt perfect na 3 dagen tussen de muggen. s'Avonds zijn we nog wat gaan eten en drinken in de Riverside bar, dit is een bar waar een paar bandjes op een avond komen optreden. Helemaal mijn muziek! Ik vond het echt gezellig en natuurlijk hadden ze er ook weer erg lekkere cocktails.

De volgende dag hebben we een scootertje gehuurd en zijn we naar de snakefarm gereden. Daar kun je slangen, leguanen en vogels bekijken. Je gelooft nooit wat ze daar in een kooi hadden gestopt, onze normale witte duiven en parkieten! Schijnbaar zie je die hier niet zoveel. Verder was er ook nog een slangenshow, die was wel echt gaaf om te zien! Wat die gasten allemaal uithalen met die slangen! Daarna mochten we nog met een python om onze nek op de foto, en aangezien ik de enige vrouw was die dat wilde, moest ik hem een kusje geven. Tuurlijk doe ik dat!

Daarna zijn we doorgereden naar Doi Suthep. Dit is een berg met een van de mooiste en heiligste tempels van Noord-Thailand. En mooi was ie. De trap er naar toe is 203 treden met een leuning als drakenstaart. Maar dat mocht ok wel, want de weg er naar toe hadden we stromende regen en het was ijskoud met mijn hempje op de scooter in die regen. Maar een lekkere douche terug in de guesthouse doet wonderen.

Op 9 mei waren we van plan om te gaan raften en naar de longnecks te gaan. Toen we s' morgens vertrokken dachten we echt waar komen we vandaag terecht? We begonnen op de orchideeenfarm en gingen toen naar een local market. Maar uiteindelijk kwamen we toch bij het raften uit. Dat was echt gaaf! Stijn en ik met 2 van die ervaren rafters in een bootje. 10 km lang door stroomversnellingen en af en toe rustig water afdalen! Tussendoor nog ff zwemmen. Daarna gingen we naar de Longnecks, viel een beetje tegen, maar leverde wel leuke foto's op.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Emiel B:
    9 mei 2008
    Zo zo Marjan. Wat heb jij het daar toch weer verschikkelijk slecht!
    Verder leuke verhalen en foto's!
  2. Vetje:
    9 mei 2008
    Gaaf zo'n olifantenpark! En een olifant 'uitlaten' is toch anders dan met jullie Pepper een stukske te gaan lopen....
    Mooie verhalen en foto's, vooral de foto met die slang om je nek. Maar ja, het zal Marjan weer niet zijn..

Nog heel veel plezier,
    Familie van Gestel
  3. Loes:
    10 mei 2008
    Hé Marjan,

Wat ziet het er gaaf uit daar. Tussen al die dieren, dat is echt iets voor jou. Geniet ervan!!!

Groetjes Loes
  4. Pap en mam:
    10 mei 2008
    Hoi Marjan
    Blij dat er na 7 dgn weer een berichtje komt. En leuke dingen die je meemaakt behalve de regen en de kouw op de scooter.Je zit al weer bijna op de helft, als de rest ook zo leuk kan je vakantie niet meer stuk.
    Nog veel plezier
    Gr. pap en mam
  5. Rob:
    11 mei 2008
    Wat las ik Marjan, zat er een kauw op je scooter?
    Fijn dat het zo goed met je gaat, wel blijven uitkijken he!
    Ik geloof het nl. pas als ik je weer in je Inbev-jasje zie rondhuppelen! Veel plezier nog.
  6. Jop:
    11 mei 2008
    Hey Marjanneke,
    leuk om alles zo te lezen. Olifanten zijn super beesten om in het 'wild' te zien. Goed dat je regelmatig een reismaatje hebt, dat is een stuk relaxter (en veiliger, maar daar zal je daar in Thailand niet veel last van hebben).
    Veel plezier en succes!!
  7. Corrie leermakers:
    12 mei 2008
    hoi marjanneke wat heb jij een mooie vacantie echt iets voor jou want jij bent zo;n groote dieren vriend en dat jij een slang kust ik krijg al kippenvel als ik er aan denk verder nog fijne dagen cor en frans
  8. Tante Sjaan:
    12 mei 2008
    Ha Marjan,leuk om te lezen dat je het goed naar je zin hebt. Ik zou willen dat ik nog zo'n jong ding was, dan had ik wel met je mee gewild. Het ziet er allemaal geweldig goed uit. Geniet er maar lekker van. Groetjes Tante Sjaan en de rest van de club
  9. Marleen:
    14 mei 2008
    he Marjanneke,
    afgelopen zaterdag vrijgezellenfeest gehad, was echt super. nu komt het al echt dichtbij!ik heb trouwens je vervoer geregeld voor het feest, ik sms je haar nr wel door.

veel plezier nog! groetjes Marleen
  10. Pepeke:
    14 mei 2008
    Hee Marjan,

Fijn om te lezen dat het zo leuk is daar, het bevalt je dus wel! Moet eerlijk zeggen, dat ik wel een beetje / beetje heel erg, jaloers op je ben joh! Dat avontuurlijke, die actie en afwisseling, dat bezichtigen....damn, echt gaaf joh!!
    We zullen snel weer iets van je te lezen en te zien krijgen, verras ons maar!!

Groetjes,

Tonis