Bogota en Villa De Leyva

26 oktober 2013 - Barichara, Colombia

Leuk, leuk al die reacties om te lezen! Ik denk dat ik niet mijn hele trip af kan maken deze vakantie...te veel te zien en te doen hier!
En je maakt hier echt vanalles mee. In de bus toen we bijna bij Bogota waren begonnen zich ineens allerlei vrouwtjes hun eigen druk te maken over dat ik in het donker aankwam in Bogota en dat dat echt niet veilig was...Geen hostel gereserveerd...oei oei. Uiteindelijk na heel wat Spaans gestress, meer van de vrouwtjes dan van mij, was de conclusie dat ik op terminal Noord zou uitstappen en dat de man van de bus zou zorgen dat ik onder politiebegeleiding kwam. Ringen moesten af, oorbellen moesten uit...want hier in Bogota trekken ze alles van je lijf zeiden ze. Eenmaal op het station droeg de politie me over aan een toeristenburootje op het station en die regelden een hostel en een taxi voor mij. Dus ik kwam helemaal veilig aan bij het hostel wat trouwens een erg relaxed hostel was. Alleen wist ik niet wat ik van Bogota moest denken...maar diezelfde avond kwam ik tot de conclusie dat het best een leuke stad is! Leuke kroegjes en overdag lekker dwalen op straat, beetje sightseeing en op zoek naar graffiti waar Bogota toch een beetje bekend om staat. En mooie graffiti hebben ze! Een agent wees ons zelfs de weg naar nog meer graffiti.
Na een paar daagjes uitslapen, lekker dwalen en een paar zeer gezellige avonden ben ik naar Villa de Leyva gegaan, een dorpje waar de tijd lijkt stil te staan. Hier heb ik de duitser Markus leren kennen en we besloten samen te gaan hiken naar laguna de Iguaque, een hike van 3 uurjes klimmen tot een hoogte van 3700m.
Verder is hier niet zoveel te doen, behalve natuurlijk de mooie natuur, maar die is hier echt overal! Dus vandaar dat ik samen met Markus ben doorgereisd naar Barichara waar Joep en Juul wonen op een finca net buiten het centrum. Barichara is ongeveer zo groot als Haps, alleen hebben ze hier geen kroegen en is het iets rustiger op straat. Beetje meer heuvelachtiger ook, maar verder net zo relaxed ;) Joep en Juul hun finca is echt super!
Morgen gaan we waarschijnlijk paragliden boven de canyon Chica Mocha. Zin in! Hoe dat afloopt horen jullie nog wel. Maar ik denk dat ik eerst nog een jungle tocht ga maken naar La Ciudad Perdida.

1. Yvon:
    27 oktober 2013
    Fijn te horen dat ze goed voor jou zorgen daar! En wat klinkt het allemaal toch weer heerlijk wat je aan het ondernemen bent! Liefs van ons allemaal X
  2. Roy:
    28 oktober 2013
    Ziet er mooi uit allemaal daar!
    Valt nog mee dat je die ouwe spaans lullende vrouwkes kon verstaan. Meestal hebben ze in die landen daar, op die leeftijd, geen tand meer in de moel.
    Een fijne reis en veel plezier gewenst!
  3. Wilko:
    31 oktober 2013
    Hey Marjan,
    Ik probeer af en toe wat te kijken of te lezen, maar toevallig dit verhaal ff gelezen en meteen weer Haps gespot in vergelijk met Barichara :-)
    En is er in een van de leuke kroegjes in Bogota niks meer van je lijf getrokken?
    Nog heel veel plezier daar en geniet ervan daar!
    groetjes x
  4. Eric:
    31 oktober 2013
    Volgend jaar ga je weer naar Colombia......
  5. Lucienn, Dion en Willem:
    3 november 2013
    Hey Marian,
    Wat een avonturen bleef jij, erg gaaf met prachtige foto's
    Ik blijf je volgen, leuk om het allemaal te lezen.
    Nog een fijne doorreis en groetjes van ons,
    Dion, Willem, Luc en Lucienne
  6. Huub:
    8 november 2013
    Hey Marjan, leuk om je reisverhalen te lezen! Komen er nog meer of is het alleen nog relaxen? Veel plezier nog daar. Huub en de rest