Minca en ook weer naar huis....

18 november 2013 - Minca, Colombia

Minca is echt zo relaxed (misschien omdat het bekend staat om haar weed....) dat ik er in plaats van de geplande 1 of 2 nachten er 6 ben geweest. Eerst 3 nachten in Casa Elementa, een hostel dat zo'n 2,5 uur bergop lopen is en wordt gerund door 4 vrienden uit Engeland, Schotland en Canada. Vanuit hier hebben we (Zach, Markus, Johnty, Damon en ik, ja de groep wordt steeds groter) een mooie hike gedaan onder andere naar de winelady en naar Juan Carlos, een Amerikaan die altijd op Wallstreet heeft gewerkt en een jaar of 3 terug besloot koffie te gaan verbouwen in de bergen bij Minca. Tijdens deze hike kwamen we ineens tussen een militaire colonne terecht die bezig waren met een oefening, maar ze schenen het niet zo erg te vinden. De volgende dag heb ik hier canyoning gedaan, de naam zegt het al....door een canyon lopen en alles wat je tegen komt klim je op, over of af. Echt gaaf! Zeker omdat Duncan, onze gids, zelf ook dit gebied nog aan het ontdekken was en we watervallen tegenkwamen die we af moesten dalen om verder te kunnen. Ja dit hostel is pas sinds juni open, dus ook nog genoeg te klussen. En soms is het wel leuk om ff mee te helpen. Op de bar hebben ze een speciaal kistje staan die je de hele dag door mag gebruiken. En daar wordt ook flink gebruik van gemaakt, vooral ook door de hostelowners zelf. Ook heb ik hier de lekkerste spaghetti bolognese gehad die ik ooit geproefd heb. Ja het eten was echt goed!
Na 3 dagen van deze relaxte plek met het mooie uitzicht genoten te hebben, besloten we nog naar Oscars place te gaan, een hostel dat net wat anders was hadden we gehoord. Dit was echt het tegenovergestelde van Casa Elementa. Oscars place lag bergaf vanaf Minca gezien en had ook een mooi uitzicht. Hier was het ook een stuk warmer, maar gelukkig had hij een soort van zwembad. Deze werd elke 3 dagen ververst om energie en vers water te krijgen. Oscar was dus ook geheel zelfvoorzienend. Echt een leuke maar wel een beetje een aparte vent. De hele dag door speciale pijpen roken en met de rum wordt ook niet zuinig gedaan. Hij maakt er ook goede cocktails mee en tussen dat alles door kan ie ook nog goed koken als hij zin heeft en anders bestellen we gewoon met z'n allen iets. Hier heb ik dan ook vooral gerelaxed, backgammon geleerd, midden in de nacht spacebrownies gemaakt en een cursus speciale pijpen maken gedaan, gewoon omdat Oscar zin had om dat te doen.
Maar aan al het leuke komt een eind. Ondertussen zit ik alweer op het vliegveld in Santa Marta klaar om naar Cali te vliegen om daar de bus te pakken naar uiteindelijk Quito. Hier hoop ik nog de voetbalwedstrijd Nederland - Colombia te kunnen zien en dan is het 's avonds alweer tijd om naar huis te vliegen.....Het was weer een leuke vakantie met mooie en ook grappige ervaringen.

1. Yvon:
    Hey zusje,
    Wat klinkt het allemaal toch weer mooi en relaxt
  2. Pap en mam:
    Hoi Marjan
    Je hebt weer goed getraind door de bergen op en af te wandelen. Misschien ga je straks nog leuke dingen maken door de workshops daar. Dat je van de voetbal wedstrijden op de hoogte bent! Voor jouw was het leuker als nederland daar was geweest denk ik. Wel een leuke afsluiter.
    Groetjes Pap en Mam
  3. Corrie leermakers:
    18 november 2013
    hoi marjan wat gaat het toch hard nog even en dan ben je weer een hele grote ervaring rijker ik had er niet meer aan gedacht om je te mailen maar je hebt weer een leuke vacantie ge had veel gezien en veel geklommen ik hoor het wel als je moeder jarig is nog fijne dagen en tot ziens corrie
  4. Ivonne:
    Hé Marjan,
    tjee je zult weer even moeten wennen als je terug bent. Hier zijn de hikes niet zo heel erg hoog en laag hoor! Maar goed, je spieren zijn weer getraind, dus de zevenheuvelenloop moet goedkomen.
    Tot gauw als je weer terug bent, gezellig!!!
    groetjes Ivonne