Eindelijk in Colombia

19 oktober 2013 - Villavieja, Colombia

De busreis van Quito naar de grens van Colombia duurde een paar uurtjes langer dan verwacht. Ze zijn overal bezig met wegwerkzaamheden en op 1 punt hadden ze een stuk berg op de weg laten vallen....ff wachten dus. Maar bij de grens ging alles vlot en liep ik zo Colombia binnen.
Mijn eerste stop was Ipiales. Vanwege dat het al laat was ben ik hier maar een nachtje gebleven. Hier heb ik de volgende dag een kerk die bovenop een waterval was gebouwd bekeken. Hierna meteen in de bus gestapt richting San Agustin...En ook deze busreis duurde langer dan verwacht, dus ik kwam hier midden in de nacht aan. Maar gelukkig had de busmaatschappij bij de overstap in Popayan iemand geregeld die in San Agustin me van de bus haalde en naar een goed hostel bracht.
In San Agustin heb ik met een groep Spanjaarden wat archeologische plaatsen bezocht en zijn we naar een 400m hoge waterval geweest, alleen het weer was niet zo dus zagen we alleen maar mist...Gelukkig heb ik hier nog een jongetje blij kunnen maken met wat ballonnen nadat hij zijn best had gedaan iets in het engels te zeggen over de waterval. Na deze excursie hebben we met z'n allen nog een traditioneel Colombiaans spel gedaan, een steen proberen op een driehoekje te gooien in een bak met klei en als ie raak is dan komt er een vonk en krijg je punten. Geen idee hoe het heet. Hierna kregen we nog een specialiteit van Colombia...Cavia...om op te eten...Nee, dat is toch niet echt mijn ding.
De volgende dag weer op de bus gestapt naar Neiva om van daaruit naar Desierto de Tatacoa te gaan. Dat was wel even een verschil...15 graden in San Agustin tegen 45 graden in de woestijn...In de woestijn heb ik niets anders gedaan dan lekker bij het zwembad gelegen en een paar uurtjes rondgecrosst en gelopen in de woestijn zelf. Ff bijkomen met dat lekkere weer....

1. Corrie leermakers:
    21 oktober 2013
    hoi marjan mooie foto's en een mooi reis verslag wel lang in de bus gezeten maar zo beleef je nog eens wat ik vind die foto met dat vogeltje zo mooi heb je ook fijne reis genoten nou marjan ik wens je nog mooie vacantie dagen en kijk naar weer andere verslagen van je ik vind het heel leuk om zo van ons buurmeisjehaar vacantie te volgen vele groetjes cor
  2. Pap en mam:
    Nou Marjan.
    Ik denk dat je je Spaans al goed hebt kunnen gebruiken om de te vragen of busmaatschappij iemand regelt om jouw af te halen. Lange busreizen ben je een beetje gewend van je andere reizen. Van 15 gr. naar 45 gr. scheelt 2 jassen. Lijkt me een beetje heet om te wandelen in de woestijn.
    Hele mooie foto's, ook die van Ecuador vorige week. Op naar je volgende avontuur.
    Je poezen doen het erg goed. Ze hebben binnen 5 á 6 dagen een zak brok op.
    Groeten van ons allemaal.
  3. Anouk:
    Ola!
    Zo te lezen en zien houd jij het daar nog wel een tijdje vol. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Geniet ervan!

Gr. Anouk
  4. Eric:
    23 oktober 2013
    Wat leuk om dit zo te volgen! Mijn herinneringen over die mooie busritten op duizenden meters hoogte in de Andes komen weer helemaal terug! Ben benieuwd of je ook nog naar Cali gaat. Als je salsa leuk vindt moet je daar zijn. Groet Eric
  5. Lynn:
    24 oktober 2013
    heeee marjan,

leuk om te lezen je verslagen! & zo te zien heb je al een aardig
    bruun koppie, haha. Geniet maar lekker van dat warme weer daar, hier
    is het nou ook wel rond de 20 graden in de zon. maar vanaf volgendeweek weer regen bahbahhh. veel plezier in Colombiaa, en tot over een paar weekjes? haha. dan zorgen we dat er iets lekker voor je klaar ligt bij de training !! groetekeeeeeess x
  6. Grace:
    25 oktober 2013
    Hoi!
    Ziet er allemaal wel gaaf uit zeg!
    Veel plezier nog!
    Gr. Grace
  7. Tante Sjaan:
    26 oktober 2013
    Heej Marjan

Je hebt de smaak weer te pakken zo te zien. Wat is de wereld toch mooi, niet alleen de natuur, maar ook van die mooie donkere jongens, zoals spanjaarden, en columbianen. Ik heb ook wel eens ooit gehoord van bavianen, maar ik dacht dat dat een ander ras was en daar zulde misschien niet zo vlug mee op stap gaan. Maar jij vermaakt je daar wel, geniet van al het moois.
    Groetjes ook van de rest Tante Sjaan