Een aparte dag!

19 oktober 2014 - Salamina, Colombia

Even nog een kort verhaaltje tussendoor, want vandaag was toch wel een aparte dag....of eigenlijk begon het gisteravond al. In plaats van in de bar te eindigen werd ik uitgenodigd voor de 50e verjaardag van een Colombiaanse. Met eten en al erbij en natuurlijk veel rum en aguardiente, zo'n 30% alcohol zonder mix.... Ook moest er nog gezongen worden in het Engels, want 1 van de vrienden was een lerares Engels en dan kwam het haar goed uit dat er nog 4 rondliepen die engels konden. Alleen sommigen van jullie weten hoe vals ik kan zingen, maar toch moest ik meedoen. Het werd "The wind of change" van the Scorpions en "Rasputin" van Boney-M. Het was een echt gezellig feestje tot diep in de nacht!

Vanochtend heb ik de bus naar Medellin maar niet gepakt...en op het feest gisteravond had ik met Craig afgesproken vandaag naar San Feliz te gaan. Alleen natuurlijk geen telefoonnummer of adres of zo uitgewisseld. Dus dan maar naar het hostel waarvan ik wist dat hij daar doordeweeks een project deed. En wat denk je...Craig was er niet maar daar zat de hele familie van gisteravond! En ze begonnen net met hun late ontbijt, of ik ook mee at. Tja ontbijt had ik nog niet gehad dus waarom ook niet. Na het ontbijt komt iemand vragen of hij me mag interviewen over hoe ik vroeger met mijn familie Kerstmis vierde, want hij had een radioprogramma en deed een item over hoe verschillende landen Kerstmis vierden. Had hij gisteren inderdaad wel over gehad, maar ik dacht toen het zal wel. Gelukkig mocht ik in het engels spreken en vertaalde iemand het naar het spaans. Het wordt ook in Amerika en Australie uitgezonden en hij vond mijn stem wel mooi klinken dus of ik ook nog even een jingle wilde inspreken....Wel leuk allemaal, maar of hij er veel aan heeft gehad moet nog blijken.

Na een beetje te hebben rondgelopen in Salamino zelf kwam ik Craig tegen op straat. Hij had een flinke kater maar ging wel mee naar San Feliz. Wij met de taxi ernaar toe. Is een uurtje rijden, maar na een kwartiertje wisselden de taxichauffeur en zijn zoon van plaats...Zaten we in een taxi die werd bestuurd door een 12-jarige...maar geen zorgen, hij reed al vanaf zijn 8e!
Maar hij deed het goed (check de video) en we zijn veilig aan gekomen in San Feliz en Las Palmas, een vallei met dezelfde palmbomen als in Valle de Cocora maar dan nog veel mooier om te zien.

Eenmaal terug in Salamino komen we nog 2 mannen tegen die een kroegentocht per paard hielden...Tja alles kan hier in Colombia!

1. Corrie leermakers:
    20 oktober 2014
    jij bent een bof kont lekker feesten en eten ik geloof goed dat jij een beetje bang was met zo,n jong chauffeurtje ja marjan dat kan daar allemaal ik vind het ook leuk zo iets te lezen en hoop dat er nog meer leuke verassingen voor je komen meschien zie ik je nog wel eens met een nikkertje thuis komen haaaaaaaaaaaaaaaa groetjes corrie
  2. Lynn:
    20 oktober 2014
    volgensmij bende daar alleen maar op de feeesten ;o hahahaa!
    nee grapske, aan je verhalen te lezen heb je al een hele hoop gezien
    en meegemaakt! Geniet er nog maar van want voor dat je het weet
    zit je weer in het ijskouuude en regenachtige nederland :(

groeeetekees x

ps. ik zal zaterdag extra me best doen (we moeten tegen de nummer 2 woehoeeew) ;)

ps. 2 al leuke mannen ontmoet ??
  3. Katinka Boullart:
    Hoi Marjan,
    Leuk om je reisverhalen weer te mogen volgen.
    Zo aan je verhalen te lezen gaat het goed met je en vermaak jij je weer goed.
    Ik hoop voor je dat het weer mee zit als je naar Bahia Solano gaat. geniet nog lekker van je vakantie.
    Tot over een paar weken in ons dan ijskoude Nederland.
    Groetjes Katinka
  4. Annebel:
    21 oktober 2014
    Ohh Marjan! Als je nog op de radio verschijnt moet je het wel effe linken. Geniet er lekker van en maak maar weer prachtige plaatjes xxx
  5. Lucienn, Dion en Willem:
    22 oktober 2014
    Hey Marianneke,
    Al je leuke verhalen en foto's gekeken. Je maakt toch wel geweldige en toffe dingen mee, om jaloers op te worden. Geniet ervan en kijk weer uit naar je volgende verhaal!
    Groetjes,
    Van ons alle uit Veldhoven
  6. Marleen:
    23 oktober 2014
    He marjan, hihi ze wisten niet waar ze aan begonnen toen ze jou lieten zingen, ik dacht dat je toch meer voor de powerbattle ging heel vroeg in de ochtend ;) klinkt allemaal Superleuk, en wat heb je toch weer geluk, hopelijk krijg je nog de mogelijkheid om echt lekker te surfen! !
  7. Robin:
    25 oktober 2014
    Haha, een feestje is altijd een goed excuus om plannen te wijzigen. Veel plezier nog!

Party on!

Groeten uit Cuijk
  8. Peter:
    26 oktober 2014
    Hey Marjan! Mooie verhalen weer, geniet ervan!
  9. Loes:
    28 oktober 2014
    Het ziet er weer allemaal super mooi en gezellig uit!!!
    Een aparte dag is best een understatement als ik dit zo allemaal lees.
    Geniet er nog lekker van en benieuwd naar je volgende verhalen en foto's!!!

Groetjes Loes