Cartagena en weer terug....

28 november 2014 - Barichara, Colombia

Vanuit Capurgana heb ik weer de boot gepakt naar Turbo en vanuit daar de bus naar Cartagena. We zouden volgens het boekje om een uurtje of 6 a 7 aan komen, maar ja Colombia time....dus dat werd een uurtje of half 10.
Maar dat geeft niet want dan verschuiven we alles gewoon ook een beetje. Aangezien ik de hele dag in de bus heb kunnen relaxen en slapen was ik superfit. Dus na een hostel te hebben gezocht maar even langs de pizzeria die eigenlijk net gesloten was maar voor ons gelukkig nog wel een pizza in de oven wilde gooien. Na lekker gegeten te hebben was het natuurlijk tijd voor wat cocktails en een nachtelijke wandeling door de stad.
De volgende dag heb ik een beetje de stad verkend en natuurlijk horen daar ook weer wat frisse cocktailtjes bij tijdens happy hour. Cartagena heeft een mooi oud stadsgedeelte binnen de muren en een echt modern gedeelte buiten de muren. De muren zijn ooit gebouwd tegen de piraten. Vanwege de stad haar verleden met piraten hebben ze ook nog 2 piratenschepen in de haven liggen als museum. Wel gaaf om zo'n schip eens te zien.

Na zo'n 2 daagjes rondbanjeren daar heb ik de nachtbus gepakt via Bucaramanga naar Barichara waar Joep en Juul wonen. Eens kijken hoe het met hun was na ze een jaar niet gezien te hebben. En natuurlijk met hun honden Koekie en Dropje. Dropje was er helaas niet meer, maar hun nieuwe hond Stuiver is ook echt een lieverd. En Koekie blijft natuurlijk een schat.
De eerste avond hebben we doorgebracht op de plaza, lekker na het snacken van een papas rullenas, een aardappel gevuld met gehakt en ei, een fles wijn open getrokken en beetje ouwehoeren.
De volgende dag een beetje gerelaxd en genoten van de kookkunsten van Joep en Juul. Want deze avond is het alweer tijd om in de nachtbus naar Bogota te stappen, om morgenvroeg de vlucht richting huis te pakken....En dan zijn deze 2 leuke maanden in het mooie Colombia alweer voorbij.

1. Muriel:
    1 december 2014
    Hee een verhaaltje op mijn verjaardag. Die aardappel met gehakt en ei klinkt heel lekker, kunnen wij ook een keertje koken!! Geniet er nog even van. Xx
  2. Muriel:
    1 december 2014