Queenstown en Wanaka

26 oktober 2016 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Eindelijk echt goeie wifi, dus de foto's staan erop en ik heb zelfs een video kunnen uploaden, want Queenstown is natuurlijk wel de stad van de outdoor activiteiten.
Vanwege mijn voet heb ik de hikes en de canyoning hier overgeslagen, maar genoeg andere leuke dingen! Adam en Ash waren voor het weekend ook naar Queenstown gekomen en hadden krukken voor me gehaald. De rest van de dag hebben ze me rond gereden naar mooie viewpoints, superlief van ze! En natuurlijk moesten we ook even de beruchte Fergburger eten, echt superlekkere hamburgers!!! 's Avonds zijn we lekker met Lynn en Jill de kroeg in gedoken. Dat was een mooi avondje.
De volgende dag hadden we dan ook wel weer even nodig om bij te komen. Na wat uitslapen zijn we met een gondel naar Bob's Peak gegaan om daar van het mooie uitzicht te genieten over Queenstown en Queenstown lake. We hebben daar boven op die berg ook nog een soort van rodelen gedaan. Later die dag zijn we met een bus over de derde gevaarlijkste weg ter wereld (kwamen we later achter), de Skippers Road, naar de Skippersjet gereden. De busrit was echt supermooi met al die uitzichten en schijnbaar waren daar ook scenes van Lord of the Rings opgenomen. Maar de Skippersjet was geweldig! Je gaat eigenlijk gewoon met een speedboot zo dicht mogelijk langs de rotsen over een rivier in de canyon. Ja je moet wel ff vertrouwen hebben in de chauf....(check de video).

Na al die adrenaline kicks ben ik de dag daarop naar Wanaka gegaan. Helaas moesten Adam en Ash weer werken en Lynn en Jill gingen naar het zuiden.
In Wanaka besloot ik te gaan skydiven, 3,7 km hoog. Eerst heb ik een gratis vlucht met alle uitzichten die erbij horen gehad, want vanwege de dichte bewolking mochten we nog niet springen, anders kon het vliegtuig niet meer terug, die hebben schijnbaar geen radar en moeten als op zicht doen. Na een half uurtje wachten trok de dichte bewolking weg en zijn we weer de lucht in gegaan. Nu mochten we wel springen. Dit was wel weer echt supergaaf! Die uitzichten daar.... Daarna ben ik samen met de Duitser Ole uit mijn hostel naar de Rob Roy gletsjer gehiked. De weg er naar toe was al een avontuur op zich...We moesten iets van 7 kreekjes oversteken....Maar de auto rijdt nog.
De hike was supermooi! En eenmaal boven zagen we net een lawine van de Rob Roy afkomen. Gelukkig stonden wij op de berg er tegen over.
Mijn voet kon dat schijnbaar nog allemaal niet helemaal aan, want de volgende dag heb ik een rustdag in moeten bouwen en heb ik de hele dag niets gedaan, behalve met Claudia, een Duits meisje uit mijn hostel, even naar puzzling world geweest. Is best leuk als je van doolhoven houdt. En 's Avonds hebben we geprobeerd een Nieuw Zeelandse pubquiz te winnen....Dat was niet zo'n succes.
Ook al is Wanaka een lekker relaxt kleine dorpje met heel veel mooie hikes, toch ben ik van plan om morgen weg te gaan. Het wordt tijd om de westkust te gaan verkennen....

1. Tanja van Lokven:
    27 oktober 2016
    Wat een prachtige natuur! En leuk om je verhalen weer te lezen. Geniet er nog maar van!
  2. Ome Cor/ Tante Bep:
    Hallo Marian,

Super mooi en met een mooie en avontuurlijke beleving.
    Wel wat koud, maar dat went wel.
    Het is wel wenselijk dat je voet snel weer geneest.
    Nog een succes volle vakantie en ben voorzichtig.

Groetjes Ome Cor en Tante Bep,
  3. Ivonne Beekmans:
    Hé Marjan,
    tjonge je weet de plekken wel weer allemaal te vinden zeg. Mooie foto's en een heel gaaf filmpje, met inderdaad beetje vertrouwen in de chauffeur kan geen kwaad... hopelijk is je voet snel weer beter, zodat je weer al je uitdagingen aan kan gaan. Geniet er nog even van!
    Groetjes ivonne
  4. Corrie leermakers:
    28 oktober 2016
    Nou Marjan je hebt weer veel gezien en mee gemaakt jij bent een super onderneemster maar wel leuk om te lezen ik wens je sterkte met je voet want dat is niet zo fijn als je zoveel moet klimmen en lopen groetjes
  5. Corrie leermakers:
    28 oktober 2016
    Hoi Marjan weer veel gezien en meegemaakt wel spannend he, jammer van je voet maar je word goed verzorgd lees ik wel Marjan nog fijne weken geniet ervan Frans en Corrie
  6. Lucienn, Dion en Willem:
    30 oktober 2016
    Wow Marjan, wat jij allemaal mee maakt.... geweldig! Prachtige foto's en video's.
    Geniet nog een paar weekjes en hopelijk gaat dat lukken met je enkel. Beterschap ermee!!
    Groetjes van ons alle