De reis is weer begonnen....Bogota en Cali

10 oktober 2014 - Cali, Colombia

In het vliegtuig heb ik al meteen 2 mensen leren kennen, Johanna en Yolanda. Beide zijn van origine Colombiaanse.
Johanna komt uit Bogota en kwam haar familie opzoeken, dus de eerste dag van mijn vakantie heb ik met haar lekker door de stad gewandeld. Het voelt toch wel een beetje thuis hier ;)

Maar de volgende dag wilde ik naar El Valle, een plaatsje aan de Grote Oceaan waar je walvissen kunt spotten, schildpadden in deze maanden hun eieren op het strand leggen en waar je schijnbaar goed kunt surfen. Dus even kijken hoe ik daar kom. Dat is nog niet zo makkelijk aangezien je daar alleen per boot of per vliegtuig kunt komen. En van de 2 vliegtuigmaatschappijen die erop vliegen is degene die eerst dagelijks vloog ermee gestopt. De andere heeft nog maar 2 vluchten per week waarvan de eerst vrije vlucht zondag was vanuit Medellin, een stad op zo' n 10 uur bussen van Bogota af. En met de boot....tja dan zal ik toch eerst naar de kust moeten. Dus besloot ik eerst naar Cali te gaan om Yolanda op te zoeken. Cali ligt op de route naar Buenaventura, de enige stad aan de deze kust. Met veel geluk kan ik hier ook walvissen zien en anders kan ik misschien hier de boot pakken.

Cali is de salsa hoofdstad van Zuid-Amerika. Overal waar je komt hoor je salsamuziek, in de bus, in de supermarkt en zelfs bij het zwembad komt het door de speakers! Ik heb hier 2 dagen in het appartement van de moeder van Yolanda gezeten. Yolanda woont al 20 jaar in Nederland dus voor mij erg handig en goed om nog een beetje Spaans bij te leren. De broer van Yolanda heeft een eigen auto en was zo aardig om ons sightseeing door de stad te geven en ons naar het uitkijkpunt Cristo Rey te rijden. Ook ben ik daar bij vrienden van Yolanda geweest en natuurlijk kon een echte salsa avond niet ontbreken. Wat voel ik me houterig hier zeg! Maar ja ik blijf een buitenlander dus iedereen wilde met me dansen.
Maar na 2 superleuke dagen in Cali wilde ik dan toch naar Buenaventura. Yolanda besloot om mee te gaan want ze was nog nooit in het Choco gebied, waar El Valle ligt,  geweest.

1. Pap en mam:
    13 oktober 2014
    Hoi Marjan
    De mooie foto's maken het verhaal nog duidelijker.
    Van het een naar het ander ben je zo weer een halve dag verder.
    Een mooie start is al veel waard.
    Gr. Pap en Mam
  2. Corrie leermakers:
    18 oktober 2014
    Hoi marian. Al weer 2 weekjes verder veel gezien vele, groetjes
    En nog fijne weken ik kijk uit naar je nieuw verslag ik maak nog wel wat fouten maar dat komt omdat ik nog niet goed met mijn iPad uit de weeg kan heel veel groetjes en tot weder horen corrie