Wellington tot Rotorua

5 november 2016 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Mijn avontuur op het noordereiland begon meteen goed. Ze waren 3 auto's "vergeten" op de ferry, waaronder natuurlijk de mijne. Nee niet vergeten mee te nemen, maar vergeten dat we nog op de ferry waren...Wij stonden achter een vrachtwagen en die vrachtwagen reed maar niet aan. Heel de ferry was al leeg van de auto's....Dus het vrouwtje uit de auto voor mij kwam vragen wat we moesten doen, want in de vrachtwagen zat niemand. Dus wij personeel gezocht en zo'n drie kwartier later konden wij ook eindelijk van de ferry af.
Eenmaal in het hostel zat er een vreemde Turk bij mij op de kamer. Eerst begon hij zijn benen te masseren met tijgerbalsem en daarna vroeg hij of iemand een zaag had...Een kamergenoot had wel een mes, want hij was visser. Dat was ook wel goed. Vervolgens haalt hij een stok van ongeveer een meter uit zijn tas en begint er een speer van te snijden. Al die houtkrullen midden in onze kamer...en toen hij klaar was zei hij doodleuk "mooi nu kan ik een varken gaan vangen" en weg was ie. Heb hem niet meer gezien, want hij is 's nachts niet meer terug gekomen, maar het personeel wilde hem niet meer in het hostel hebben in ieder geval.

Na een bezoekje aan het beroemde Te Papa museum in Wellington ben ik naar New Plymouth gereden. Onderweg kwam ik door Foxton en hier zag ik ineens een molen staan. Moest ik even gaan checken natuurlijk. Ze maalden echt graan in de molen voor brood en ze verkochten allerlei Nederlandse dingen van drop, koekjes en hagelslag tot Sinterklaas snoep. Ze draaiden zelfs Sinterklaas muziek. Het vrouwtje dat in de winkel stond bleek in Vleuten geboren te zijn en was in Utrecht opgegroeid.
Ook kwam ik nog langs de vulkaan Mount Taranaki. Maar helaas was het al heel bewolkt toen ik aankwam in New Plymouth. De volgende ochtend was niet veel beter, maar toch besloot ik de Paritutut Rock te beklimmen. Als het weer goed is heb je vanuit daar een superuitzicht, maar het klimmen alleen was ook al leuk, aangezien het zo steil is dat je via een ketting omhoog moet klimmen.
Hierna ben ik via de "Three Sisters", 3 rotsen in de zee naar Taupo gereden.
In Taupo heb ik een dagje rustig aangedaan en wat sightseeing in de omgeving gedaan, waaronder de dam die 4x per dag open gaat voor stroom op te wekken, naar Huka Falls en naar Craters of the moon, de naam zegt het al dat is een park met wat kraters. Daarna lekker even gechilled in de gratis natuurlijke hotsprings.

De volgende dag heb ik de Tongariro crossing gelopen. Dat was nog even een groot vraagteken of dat wel kon...De shuttles gaan wel, niet, wel, niet....Dat is wat we vanaf donderdag avond al hoorden. Uiteindelijk moesten we vrijdagochtend om 5.30 u bellen. Toen bleken sommige companies wel te gaan en sommige niet vanwege sneeuw en wind. Na een heel overleg in de keuken tussen de backpackers die wilden gaan ben ik uiteindelijk met Emma, Anna en Anders in de auto gestapt om het te gaan checken. Het was wel bewolkt boven de berg, maar eenmaal bij het park besloten we toch de uitdaging van de 19,4 km aan te gaan. We hebben sneeuw, hagel en regen gehad, maar dat mocht de pret niet drukken. Het was echt een superdag! En als het kan ga ik zeker nog eens terug met goed weer om het nog eens te lopen voor de uitzichten, want zo zwaar is de hike niet. We hebben er precies 6 uur over gedaan. Na wat wijn en een hottub ben ik 's avonds in de bar geëindigd. Was ook echt supergezellig! Live rockbandje en 's avonds door de politie netjes thuis gebracht. Niet omdat ik iets had uitgehaald hoor, maar de politie vroeg waar ik heen ging en ik zei naar mijn hostel en toen zeiden ze dat mijn hostel de andere kant op was...Dus stap maar in en dan brengen we je wel even. Dat sla ik natuurlijk niet af zo'n gratis taxi!

De volgende dag besloot ik naar Rotorua te gaan. Emma en Anna besloten mee te gaan. Super gezellig! En we hebben ongeveer nog dezelfde tijd en idee van route dus ik kijk wel even hoelang ze meerijden. Op weg naar Rotorua kwamen we langs Wai-O-Tapu, een park met allerlei vulkanische meren. Hier hebben we nog even rondgewandeld voordat we naar Rotorua gingen. Morgen ga ik raften hier vanaf een 7 meter hoge waterval...ben benieuwd....

1. Marleen:
    5 november 2016
    het klink weer typisch marjan! die bijzondere dingen kunnen ook alleen jouw overkomen ;)
  2. Pap en mam:
    5 november 2016
    Dat raften is intussen gebeurd denk ik. Een 7 meter hoge waterval is wel erg hoog. We hopen dat je er foto's van hebt.
    Misschien kom je de koning en koningin nog tegen, die zijn vandaag ook naar het noordelijk eiland vertrokken. Jij zult de komende dagen wel andere prioriteiten hebben denk ik. Geniet daar nog enkele dagen.
    Groeten Pap en mam
  3. Ivonne Beekmans:
    5 november 2016
    o jeetje Marjan toch... ik was allang gillend m'n kamer uitgerend als ik zo'n rare man naast me had als buurman.. maar neu.. jij jaagt de man weg en gaat gewoon rustig slapen.. Het zijn allemaal weer echte Marjan avonturen. Geniet er nog even van, want volgens mij vliegt de tijd daar ook voorbij...
    Tot gauw weer!
    Groetjes Ivonne