Een nieuw avontuur is begonnen....

5 oktober 2017 - Manilla, Filipijnen

Na 3 voorspoedige vluchten ben ik dan eindelijk in Manilla aangeland. Op een verhitte taxi chauffeur na is iedereen hier super vriendelijk! Ze zwaaien, roepen hallo en willen allemaal helpen als je iets vraagt. En met een dank je wel of een zwaai of hallo terug zijn ze tevreden en gaan ze weer hun eigen weg.
Voor de eerste nacht had ik een mooi hotel geboekt en nu bleek ik op de 49e!!! verdieping te zitten. Vanuit het balkon heb ik echt een prachtig uitzicht over Manilla!
Ik heb tot nu toe vooral sightseeing gedaan, gisteren een beetje slenteren door Manilla naar Rizal park waar het 0 km punt ligt, dat volgens de Filipijnen op de evenaar ligt. Maar ik kon nog recht lopen daar, dus dat betwijfel ik aangezien mijn ervaringen met de evenaar in Equador :) Vandaag hebben Tonny en TonTon het paard me meegenomen op een rit door Manilla. We zijn naar fort Santiago geweest, een Spaans fort waar de nationale held Rizal vast heeft gezeten. Hier vroegen een aantal studenten of ik een foto van ze wilde maken. Tuurlijk doe ik dat! Dat het met mijn camera was vonden ze alleen maar prachtig. Daarna wilden ze nog een selfie met mij erbij, het was een leuke foto tussen al die studenten, maar ik ben bang dat ik die foto nooit meer te zien zal krijgen...  Ook zijn Tonny, TonTon en ik nog langs allerlei bezienswaardigheden gereden zoals het beeld van een of andere Philippe waarnaar de Filipijnen is vernoemd volgens Tonny. Daarna hebben we nog een rit door Chinatown gemaakt en zijn we langs de haven geweest. In Rizal park ben ik weer uitgestapt. Het is toch een leuke plek met relaxende mensen, spelende kinderen en altijd muziek uit de boxen.

Morgenvroeg pak ik de bus naar Baguio, een stadje paar uurtjes rijden ten noorden van Manilla. Ik hoop dat het daar ook allemaal zo relaxed is als in Manilla.

1. Pap en mam:
    5 oktober 2017
    Marjan. Fijn dat je een mooie start hebt gehad. Het ziet er ook geweldig uit vanuit dat balkon.
    Veel groetjes van pap en mam
  2. Marleen:
    5 oktober 2017
    he marjan hele fijne vakantie! het is al goed begonnen zo te zien!

groetjes Marleen
  3. Corrie leermakers:
    6 oktober 2017
    Hoi Marjan ik vind het fijn om jou op je reis te volgen je hebt leuke mensen om je heen. Je moet wel uit kijken dat je niet van je balkon valt zo hoog ha ha Corrie verder nog een fijne vacantie en wacht op je volgende verslag groetjes
  4. Stephan:
    6 oktober 2017
    Het Marjan, ik zie dat ik me niet druk hoef maken dat je honger zal hebben met een mac in de stad.
  5. Muriel:
    7 oktober 2017
    Klinkt als een goed begin!! Have fun xx
  6. Grace:
    8 oktober 2017
    Hey Marjan!
    Leuk om te lexen waar je al brnt geweest ( en waar ik twee maanden geleden ook heb gelopen 😊)
    Fijne vakantie!
  7. Angela:
    9 oktober 2017
    It’s more fun in the philippines 😀! Veel plezier!
    Gr Angela