Matamata en het noordland

9 november 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Het raften was echt superleuk! Een boot was omgeslagen bij de 7 meter hoge waterval, maar onze ervaren crew bracht het er ongeschonden vanaf.
Na het raften zijn Emma en ik in de auto gestapt op weg naar het Noordland, het gebied boven Auckland. Anna besloot terug te gaan naar Taupo.
Maar voordat we naar het Noordland reden hebben we even een tussenstop gemaakt in Matamata. Hier is Hobbitton, de movieset van De Schouw uit The Lord of the Rings en de Hobbit films. Is toch wel apart om daar zo rond te lopen...en Emma en ik zijn klein genoeg voor een hobbit kwamen we achter ;)
Daarna wilden we in een keer doorrijden naar the Bay of Islands. Maar bij Auckland werden we aangehouden door de politie...ik reed 119km/h ipv de toegestane 100km/h en dan hadden ze nog een tolerantie tot 110km/h....Ja dat is nog even wennen op de snelweg hier die 100km/h...Maar gelukkig was het een aardige agent en kwam ik er met een waarschuwing vanaf.
Maar uiteindelijk kwamen we dan toch aan in de Bay of Islands, in Paihia om precies te zijn. Hier zijn we een dagje blijven hangen en hebben we een coastwalk gedaan alleen hadden we na een kwartiertje lopen al een afslag gemist en moesten we of terug of schoenen uit en een stukje over rotsen klimmen en door zee lopen. Dat laatste is natuurlijk veel leuker, dus deden we dat maar. Na een wandeling van een uurtje of 6 hadden we het wel gehad en hebben we nog even gechilled in de jacuzzi van het hostel.
De volgende dag zijn we via Doubtfull Bay naar Cape Reinga gereden, ofwel the top of NZ. Onderweg hadden we nog de lifter Josh opgepikt die van plan was in 5,5 maand van Cape Reinga naar Bluff te lopen, dus van het noordelijkste naar het zuidelijkste puntje van NZ. Wel echt een uitdaging vonden wij...toch kwamen we niet echt in de verleiding om hem te vergezellen dus zijn we met z'n tweeën weer in de auto gestapt en naar 90 miles beach gereden waar supergrote zandduinen zijn en je je in een woestijn waant zo groot...Na een hele klim en wat zandoren later zijn we naar Ahipara gereden om daar lekker even te relaxen.

Na nog een ochtendje op het strand te hebben gelegen  in Ahipara zijn we weer in de auto gestapt om langzaam via de westkust naar Auckland te rijden. We hebben nog even een tussenstop gemaakt in Opononi en in het Waipoua forest. In dat bos staat de 2000 jaar oude Kauri boom met een zo'n 17,7 meter hoge stam.

Maar nu zijn we dan echt in Auckland aangekomen, de plaats van waar mijn vlucht overmorgen terug gaat naar Nederland. Morgen nog lekker even een dagje rondstruinen hier in de stad, maar daarna wordt het dan echt tijd om dit mooie groene land met haar vele bergen en meren te verlaten.....

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Corrie leermakers:
    9 november 2016
    Hoi Marjan weer van alles mee gemaakt maar nog enkelen dagen en dan is het weer pakken om huiswaarts te keren met veel ervaring rijker geniet er nog maar lekker van wat zijn de weken snel voorbij gegaan ik hoor nog wel als je moeder jarig is Marjan nog fijne jaren en tot ziens groetjes Corrie
  2. Yvon:
    Hey,
    Wat een verhalen en een super mooie foto's zeg! Ik denk dat je straks thuis weer terug kunt kijken op een geslaagde trip! Wat een mooi land.
    Geniet van de laatste daagjes daar en een goede terugreis alvast.
    Liefs Yvon
  3. Ivonne Beekmans:
    9 november 2016
    He volgens mij is deze reis weer omgevlogen! Volgens mij is het daar echt heel mooi en goed geregeld. Weer een ervaring rijker. Geniet nog even en een goede terugreis!!
  4. Martijn, Lian, Niek & Teun:
    11 november 2016
    Hey zussie
    Wat een gave dingen heb je weer allemaal gedaan tijdens deze superreis. Je conditie zal ondertussen wel voort goed zijn na al die hikes. Weer veel en leuke mensen leren kennen en toch ook weer wat aparte, ook wel komische dingen meegemaakt. Weer een reis om nooit te vergeten!
    Goede terugreis en tot zondag!
    Liefs Lian en de rest vd Putjes
  5. Lucienn, Dion en Willem:
    16 november 2016
    Hey Marian,
    Liep een beetje achter met lezen, en ondertussen ben je al weer thuis hoorde ik van mama!
    Wat een prachtige vakantie heb je gehad, super en weer een ervaring rijker!!
    Nou veel succes met je fotoboek maken!
    Leuk om je weer gevolgd te hebben.
    Groeten, Dion, Willem en Lucienne